• Witamy na stronie użytkowników oprogramowania EPLAN
  • Bierz czynnie udział w forum
  • Najnowszą wersją oprogramowania jest 2024
  • Nieaktywne konta będa usuwane
  • Nowy leyout programu znajdziesz od wersji 2022
  • Podziel się swoją opinią na temat forum
  • Klasyczny leyout programu jest tylko do wersji 2.9

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
EPLAN Edu - problemy
Eplan EDU 
Szanowne Panie, szanowni Panowie, 
jestem młodym studentem elektrotechniki. Chciałbym nauczyć się obsługiwać EPLAN, ale niestety mam problem z tymże programem. Przechodząc od razu do rzeczy: 
1) Nie działają mi szablony .ept. Kiedy wczytuję taki, w Nawigatorze pojawia się on jako nowy projekt o nadanej przeze mnie nazwie. Tuż obok jest ikona "+" służąca do rozwinięcia tego całego projektu/szablonu. Kiedy ją klikam, ona znika, nic się nie dzieje. 
2) Mogę wczytywać bez problemu szablony .zw9. Problem w tym, że mam tam tylko strony tytułowe/okładki, nigdzie nie ma żadnych przykładowych schematów, niczego. Wg np. jednego podręcznika do nauki powinienem mieć, po wczytaniu szablonu IEC_tpl001.ept (nie działa, patrz pkt 1., wczytuje .zw9), stronę tytułową oraz schemat wielokreskowy, mam tylko to pierwsze. 
Nie wiem, czy ja robię coś źle, czy po prostu mam pecha i wina leży gdzieś po stronie programu. Dodam, że wcześniej pisałem do supporu, pomogli mi dojść do stanu, gdzie mogę wczytywać chociaż te .zw9.
Będę ogromnie wdzięczny za każdą pomoc. Proszę również o wyrozumiałość w tym temacie. Bardzo zależy mi, aby nauczyć się chociaż podstawowej obsługi tego programu, ale te problemy bardzo skutecznie mi to uniemożliwiają. 
Pozdrawiam, 
Bartek

Odpowiedź
(2017-11-10, 23:03)Anthony napisał(a): Szanowne Panie, szanowni Panowie, 
jestem młodym studentem elektrotechniki. Chciałbym nauczyć się obsługiwać EPLAN, ale niestety mam problem z tymże programem. Przechodząc od razu do rzeczy: