• Witamy na stronie użytkowników oprogramowania EPLAN
  • Bierz czynnie udział w forum
  • Najnowszą wersją oprogramowania jest 2024
  • Nieaktywne konta będa usuwane
  • Nowy leyout programu znajdziesz od wersji 2022
  • Podziel się swoją opinią na temat forum
  • Klasyczny leyout programu jest tylko do wersji 2.9


Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
eksport bazy artykułów z projektu
#1
EplanP8 
Chciałem sobie zrobić dobrze i zaimportowałem kilka baz od producentów przez co plik ESS_part001.mdb ma 2gigabajty i operacje na nim (wyszukiwanie, edycja) trwają delikatnie mówiąc długo.
Tak naprawdę może korzystam może z 1% tych danych które mam w projektach nad którymi pracuje.
Czy da się stworzyć bazę na zasadzie wyciągnięcia jej z projektu, zapisania, a później ustawienia jej jako domyślnej dla eplana? Ograniczyło by to jej rozmiar i przyspieszyło znacznie pracę.
 
Odpowiedź
#2
Tak da sie
Po pierwsze musisz nieć w projekcie te artykuły
po drugie stworzyć nowa bazę
i zsynchronizować artykuły tego projektu z nowa bazą
potrzebne miejsce w chmurze ?
załóż konto na  DropBox`ie lub OneDrive a otrzymasz 500MB dodatkowej przestrzeni
Zapraszamy na Tapatalk
 
Odpowiedź
#3
OK pokombinuje.
Mam jeszcze jedno (być może w twojej ocenie lamerskie) pytanie czy jest możliwość przenoszenia artykułów pomiędzy 2 bazami?
 
Odpowiedź
#4
(2015-04-24, 10:30)moonraker napisał(a): OK pokombinuje.
Mam jeszcze jedno (być może w twojej ocenie lamerskie) pytanie czy jest możliwość przenoszenia artykułów pomiędzy 2 bazami?

przenoszenia jako dosłownego nie ma
ale możesz przekopiować a potem usunąć z bazy i to nawet na kilka sposobów Wink
1. przez wymianę przez projekt
2. przez eksport/import bezpośrednio z bazy
3. przez operacje na bazach danych (access czy mssql)
potrzebne miejsce w chmurze ?
załóż konto na  DropBox`ie lub OneDrive a otrzymasz 500MB dodatkowej przestrzeni
Zapraszamy na Tapatalk
 
Odpowiedź
#5
EplanP8 
To i ja się tutaj może podepnę ze swoim pytaniem.

Jak najlepiej, najwygodniej i najprościej edytować sobie bazę artykułów?
Mam bazę artykułów stworzoną w v.5.7 przez podwykonawcę, nie pamiętam dokładnie w jakim formacie mi to w końcu dostarczył, w każdym bądź razie mam ją zaimportowaną i jest w znacznym stopniu wypełniona. Brakuje np. template'ów funkcyjnych itd., ale to jest do przeklikania od biedy. Sęk w tym, że w wielu urządzeniach brakuje mi np. wymiarów zewnętrznych i chciałbym je w jakiś wygodny sposób dodać. Pomyślałem o edycji w excelku, więc wyeksportowałem sobie XMLa z wybranymi artykułami, załadowałem, przeedytowałem i d... nie da się tego zapisać :/ przynajmniej nie jako plik XML Data (jako spreadsheet z kolei, eplan tego nie "chwytał").
Trzeba to w jakiś specjalny sposób zaimportować do excela, czy może coś gdzieś poustawiać? A może zabrałem się do tego w ogóle od d... strony?!

Próbowałem np. pojechać przez CSV Parts, i wyglądało, że będzie dobrze, ale np. podmiany linka do makra i tak mi nie importowało :/

tak więc powtórzę problem: jak i czym najlepiej masowo edytować bazę artykułów?
Accessem? - pewnie też rzeźnia, bo również zaglądałem i wesoło to nie wyglądało. Znaczy same wymiary czy linki do makr, w tłoku by poszły, ale już definicji funkcji się tak łatwo nie da :/ No i pytanie, czy jak za dużo nie pozmieniam, to całej bazy nie rozwale (oczywiście i tak nie działam na oryginalnej eplanowej, tylko na swojej, ale może się okazać, że coś tak "położę", że EPLAN mi w ogóle się nie podniesie Tongue)

PS.
EPLAN P8 2.0
Excel 2010
 
Odpowiedź
#6
(2015-04-27, 16:43)antares64 napisał(a): To i ja się tutaj może podepnę ze swoim pytaniem.

możesz Wink jak ci to nie przeszkadza Wink

Cytat:Jak najlepiej, najwygodniej i najprościej edytować sobie bazę artykułów?

wszystko zależy od przyzwyczajeń, upodobań i ogólnie od swojego workflow
także nie ma jednej sprawdzonej metody

Cytat:Mam bazę artykułów stworzoną w v.5.7 przez podwykonawcę, nie pamiętam dokładnie w jakim formacie mi to w końcu dostarczył, w każdym bądź razie mam ją zaimportowaną i jest w znacznym stopniu wypełniona. Brakuje np. template'ów funkcyjnych itd., ale to jest do przeklikania od biedy.

ogólnie bazę z 5.7 trzeba przejąć i prze-konwertować (całkiem inna baza)
ale z tego co piszesz masz już to wykonane
templetki do artykułów najlepiej zrobić w zarządzaniu artykułami z poziomu eplana
można globalnie (jeżeli funkcja i szablon funkcyjny jest taki sam dla różnych urządzeń np pojedyncza ska) przyśpieszy to prace
można kopiować np w przypadku kabli stworzyć szablon dla maksymalnej ilości żył
potem go kopiować i usuwać zbędne
można tez ręcznie dla każdego z artykułu tworzyć szablon, można tez szablony wciągać z schematów itd itp

Cytat: Sęk w tym, że w wielu urządzeniach brakuje mi np. wymiarów zewnętrznych i chciałbym je w jakiś wygodny sposób dodać. Pomyślałem o edycji w excelku, więc wyeksportowałem sobie XMLa z wybranymi artykułami, załadowałem, przeedytowałem i d... nie da się tego zapisać :/ przynajmniej nie jako plik XML
Data (jako spreadsheet z kolei, eplan tego nie "chwytał").
Trzeba to w jakiś specjalny sposób zaimportować do excela, czy może coś gdzieś poustawiać? A może zabrałem się do tego w ogóle od d... strony?!

to coś ewidentnie źle robisz Wink
na forum masz arkusz EAE
po wyeksportowaniu z eplana pliku należy go zaimportować do exela (ewentualnie odświeżyć dane - prostsze ) potem przeedytować dane, i teraz najważniejsze należy znów eksportować(a nie zapisywać) do xml

Cytat:Próbowałem np. pojechać przez CSV Parts, i wyglądało, że będzie dobrze, ale np. podmiany linka do makra i tak mi nie importowało :/

tak więc powtórzę problem: jak i czym najlepiej masowo edytować bazę artykułów?
Accessem? - pewnie też rzeźnia, bo również zaglądałem i wesoło to nie wyglądało. Znaczy same wymiary czy linki do makr, w tłoku by poszły, ale już definicji funkcji się tak łatwo nie da :/ No i pytanie, czy jak za dużo nie pozmieniam, to całej bazy nie rozwale (oczywiście i tak nie działam na oryginalnej eplanowej, tylko na swojej, ale może się okazać, że coś tak "położę", że EPLAN mi w ogóle się nie podniesie Tongue)

PS.
EPLAN P8 2.0
Excel 2010

ogólnie jak już pisałem nie ma jednoznacznej drogi
sam osobiście używam chyba z 4 metod edycji
to co się da szybko robię przez EAE (ma pewne ograniczenia - np nie ma możliwości definicji szablonów i parę innych) i oczywiście standardowo przez zarządzanie artykułami
potrzebne miejsce w chmurze ?
załóż konto na  DropBox`ie lub OneDrive a otrzymasz 500MB dodatkowej przestrzeni
Zapraszamy na Tapatalk
 
Odpowiedź
#7
EplanP8 
definicje są gubione np w momencie edycji właściwości określających np typ i nr artykułu
 
Odpowiedź
#8
A! no to by się w sumie zgadzało, bo edycja tych dwóch właściwości niejako niszczy powiązanie w bazie naszego artykułu z tabelą definicji funkcji...

I teraz z innej beczki:

(2015-04-23, 17:24)pwisniewski napisał(a): Po pierwsze musisz nieć w projekcie te artykuły
po drugie stworzyć nowa bazę
i zsynchronizować artykuły tego projektu z nowa bazą

Dlaczego u mnie ta synchronizacja nie chce zadziałać? Niby mogę synchronizować, ale w żaden sposób nic mi się nie dodaje do mojej bazy :/
Wyświetla mi, że dany artykuł istnieje tylko w projekcie, ale po aktywacji filtra, by pokazywał tylko "differences" okienka pustoszeją, czyli tak jakby nie miał czego przekazywać do mojej pustej, nowej bazy?

Wiem, że już jakoś kiedyś exportowałem sobie artykuły z projektu do nowej bazy, ale jak to wtedy mi się udało zrobić...za Chiny nie pamiętam...
 
Odpowiedź
#9
(2015-04-29, 11:17)antares64 napisał(a): A! no to by się w sumie zgadzało, bo edycja tych dwóch właściwości niejako niszczy powiązanie w bazie naszego artykułu z tabelą definicji funkcji...

I teraz z innej beczki:


Dlaczego u mnie ta synchronizacja nie chce zadziałać? Niby mogę synchronizować, ale w żaden sposób nic mi się nie dodaje do mojej bazy :/
Wyświetla mi, że dany artykuł istnieje tylko w projekcie, ale po aktywacji filtra, by pokazywał tylko "differences" okienka pustoszeją, czyli tak jakby nie miał czego przekazywać do mojej pustej, nowej bazy?

Wiem, że już jakoś kiedyś exportowałem sobie artykuły z projektu do nowej bazy, ale jak to wtedy mi się udało zrobić...za Chiny nie pamiętam...

bo nie zrozumiałeś funkcji filtra "differences"
filtr ten pokazuje tylko pliki z różnicami
a że nie masz w bazie tych plików to nie ma różnic Wink

aby sprawdzić których artykułów nie ma w bazie musisz wyłączyć filtr i przesortować sobie artykuły na dostępne tylko w projekcie
   

potem wystarczy tylko je "przenieść" na prawą stronę do odpowiedniej bazy
potrzebne miejsce w chmurze ?
załóż konto na  DropBox`ie lub OneDrive a otrzymasz 500MB dodatkowej przestrzeni
Zapraszamy na Tapatalk
 
Odpowiedź
#10
EplanP8 
Nie, nie ... ja doskonale rozumiem jakie działanie ma ten guziczek...
Sęk w tym, że gdy filtr jest nieaktywny, to widzę po prawej pustkę, a po lewej listę artykułów z opisem "Only in project". Klikam strzałeczkę w prawo i nie widzę by coś się dodało po prawej stronie albo zmieniło po lewej ("only in project" nie znika).

A tylko informacyjnie dopisałem, że gdy aktywuję filtr, to widzę oba okienka puściutkie. Czyli tak jakby program uznał, że nie ma czego skopiować do mojej bazy, bo niczym się te dwie listy nie różnią..?!?!?
 
Odpowiedź
#11
(2015-04-29, 11:47)antares64 napisał(a): Nie, nie ... ja doskonale rozumiem jakie działanie ma ten guziczek...
Sęk w tym, że gdy filtr jest nieaktywny, to widzę po prawej pustkę, a po lewej listę artykułów z opisem "Only in project". Klikam strzałeczkę w prawo i nie widzę by coś się dodało po prawej stronie albo zmieniło po lewej ("only in project" nie znika).

A tylko informacyjnie dopisałem, że gdy aktywuję filtr, to widzę oba okienka puściutkie. Czyli tak jakby program uznał, że nie ma czego skopiować do mojej bazy, bo niczym się te dwie listy nie różnią..?!?!?

jedno zasadnicze pytanie
baza danych w jakiej wersji jest a w jakiej wersji eplana próbujesz w niej zapisać ?
pamiętaj iż do nowych baz ze starych eplanów masz dostęp tylko read-only
i z tego co piszesz wnioskuję iż właśnie taka sytuacja ma miejsce
potrzebne miejsce w chmurze ?
załóż konto na  DropBox`ie lub OneDrive a otrzymasz 500MB dodatkowej przestrzeni
Zapraszamy na Tapatalk
 
Odpowiedź
#12
Tak projekt i baza powstawały w P8 2.0, bo nigdy nic nowszego nie miałem.

Próbowałem to też z innymi projektami, bo ten konkretny był akurat konwersją z 5.7 i myślałem, że tu może być jakiś konflikt właśnie tego typu, ale efekt miałem ten sam.
 
Odpowiedź
#13
(2015-04-29, 12:26)antares64 napisał(a): Tak projekt i baza powstawały w P8 2.0, bo nigdy nic nowszego nie miałem.

Próbowałem to też z innymi projektami, bo ten konkretny był akurat konwersją z 5.7 i myślałem, że tu może być jakiś konflikt właśnie tego typu, ale efekt miałem ten sam.

musiał bym wrócić do 2.0 i przypomnieć sobie pewne niuanse związane z tą wersją
a najlepiej zobaczyć projekt i bazę

PS sprawdź jaką bazę masz ustawioną w opcje -> ustawienia -> użytkownik -> zarządzanie -> zarządzanie artykułami
tu powinna być ta nowa baza z prawami zapisu etc
potrzebne miejsce w chmurze ?
załóż konto na  DropBox`ie lub OneDrive a otrzymasz 500MB dodatkowej przestrzeni
Zapraszamy na Tapatalk
 
Odpowiedź
#14
Sprawdziłem i tu się wszystko zgadzało, ale.... Smile

W zasadzie niejako przez przypadek udało się sytuację "naprawić".

A mianowicie:

W Settings -> User -> Management -> Part Selection - Internal wskazana była baza "Custom" i jak się można domyślać inna niż ta, którą chciałem synchronizować.
Po przekierowaniu na "From parts management" wszystko działa.

Mimo wszystko podziękuję za naprowadzenie mnie gdzie trzeba zacząć szukać problemu, tj. w ustawieniach. Smile choć dalej nie wiem jak baza w "part selection" ma się do tego co chciałem zrobić...Tongue
 
Odpowiedź
#15
(2015-04-29, 13:15)antares64 napisał(a): Sprawdziłem i tu się wszystko zgadzało, ale.... Smile

W zasadzie niejako przez przypadek udało się sytuację "naprawić".

A mianowicie:

W Settings -> User -> Management -> Part Selection - Internal wskazana była baza "Custom" i jak się można domyślać inna niż ta, którą chciałem synchronizować.
Po przekierowaniu na "From parts management" wszystko działa.

Mimo wszystko podziękuję za naprowadzenie mnie gdzie trzeba zacząć szukać problemu, tj. w ustawieniach. Smile choć dalej nie wiem jak baza w "part selection" ma się do tego co chciałem zrobić...Tongue


ważne że się rozwiązała sprawa
a o do rozumienia
eplan umożliwia zarządzanie jedną bazą wybór z innej a w nawet z kilku
czyli możesz mieć różne bazy np konkretnego producenta, klienta etc
potrzebne miejsce w chmurze ?
załóż konto na  DropBox`ie lub OneDrive a otrzymasz 500MB dodatkowej przestrzeni
Zapraszamy na Tapatalk
 
Odpowiedź
  


Podobne wątki
Wątek Autor Odpowiedzi Wyświetleń Ostatni post
  Usuwanie nadmiarowych danych artykułów z projektu pwisniewski 0 1 368 2013-02-18, 14:12
Ostatni post: pwisniewski

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości